E-shopy opakují stále stejné chyby, které je připravují o objednávky. Není to i váš případ?
Ty nejčastější chyby jsem sepsal, a tak vzniklo 25 praktických tipů pro raketový růst e-shopu. Většinu z nich zvládnete nastavit sami a rychle. A rozdíl poznáte na tržbách.
Pokud si s něčím nebudete vědět rady, ozvěte se.
Tipy jsem rozdělil do 3 sekcí, v první se budeme věnovat Google Analytics, ve druhé Google Ads a ve třetí jsou obecné tipy.
Sledujte, co zákazníci hledají přímo na vašem e-shopu. Získáte tak tipy na zboží, o které je zájem.
Např. pokud máte na e-shopu spoustu vyhledávání na „fotbalový míč“, ale neprodáváte ho, zvažte jeho naskladnění. Tedy pokud se hodí k vašemu sortimentu.
Kde najdete vyhledávání na e-shopu?
Parametr string používá Shoptet. Pokud využíváte Eshop-rychle, místo “string” použijte parametr “q=”.
Vyhledávací dotazy e-shopu najdete tady:
Data související s nákupy jsou jedna z nejdůležitějších, protože prodej je hlavní cíl e-shopu. Aktivací získáte nové možnosti filtrace chování nakupujících a prodaných produktů. Uvidíte:
Jak aktivovat elektronický obchod?
Pokud máte krabicové řešení, stačí aktivace v Google Analytics. V opačném případě musíte ještě obohatit konverzní kód. Pro gtag.js je EN návod zde.
Vidíte ve zdrojích návštěvnosti Heureku a její subdomény na několika řádcích? Doporučuji přidat filtr, který je sjednotí v jeden.
Jak nastavit filtr?
Nastavte dle screenu:
Do zdroj kampaně vložte: ^.+\.heureka\.cz$
I v případě, že na e-shopu máte nasazený remarketingový kód Google Ads, aktivujte tuto možnost a vytvářejte publika z Google Analytics. Získáte přesnější možnosti cílení.
Kde aktivovat shromažďování dat?
Pomoci skriptů můžete automatizovaně posílat náklady z Skliku, Facebooku, Heureky, Zboží, Favi, Glami, Biano a dalších do Google Analytics. Zde je postup náročnější. Skript pro Sklik a Facebook je zdarma, další stojí 1000 Kč. Skript i s návodem najdete zde.
Okamžitě uvidíte, jak si jednotlivé kanály vedou, nemusíte otevírat inzertní systém a čekat na report.
Jak nastavit vypočítanou metriku?
Aby se vám metrika PNO zobrazila, vytvořte si „Vlastní přehled“ viz následující TIP.
Po vytvoření metriky PNO a importovaných nákladech do Google Analytics je potřeba vytvořit Vlastní přehled. Ten si nastavíte podle vašich cílů a preferencí. Získáte tím jednu tabulku se všemi kanály a nejdůležitějšími metrikami. Ten můj vypadá takto:
Kde nastavit Vlastní přehled?
Facebook a Glami používají vlastní měřicí parametr. To v Google Analytics (Chování -> Obsah webu) zapříčiní, že se vám 1 url = 1 produkt rozdělí do několika řádků. Viz screen. Data jsou poté zbytečně rozdělená a nepřehledná.
Kde vyloučit parametry?
Poznámka: Po nastavení se data nepropíšou zpětně.
Google rozšířil nákupní výsledky vyhledávání o neplacené výsledky v Google nákupech. Takové organické vyhledávání v Google nákupech. Zobrazte své produkty potenciálním zákazníkům zdarma.
Jak je aktivovat?
Ověřit si, jestli se zobrazujete, budete moct podle podpory Googlu až na podzim a po nasbírání dostatečného počtu dat. Až toho dosáhnete, v Merchant Center -> Přehled vám přibyde graf Výkon (neplacený).
Bez konverzního kódu inzerujete na slepo. Nevíte totiž, které produkty generují zisk a které jen čerpají kredit. Proto je měření hodnoty konverze priorita.
Jestli využíváte krabicové řešení, existují návody, které najdete v nápovědě nebo na blogu těchto e-shopových řešení. Nic složitého to není.
Pokud máte e-shop na míru, rovnou kontaktujte webmastera a zatím inzerci nespouštějte.
V případě, že měříte konverze v Google Analytics, není nic jednoduššího než je propojit s Google Ads a konverzní kód zde naimportovat. Jestli budete potřebovat pomoc, ozvěte se.
Jak Google Analytics ví, že byla tato konverze z této kampaně, sestavy, klíčového slova nebo reklamy? Přidáním UTM parametrů do URL. Nemusíte vědět, co je UTM parametr, ale ujistěte se, že máte tuto možnost zakliknutou. Jinak je měření výkonu kampaní prakticky nemožné.
Jak aktivovat Automatické značkování v Google Ads?
Jak aktivovat Automatické značkování v Skliku?
Propojením obohatíte oba systémy o zajímavé metriky. V Google Analytics uvidíte např. kampaně a vyhledávací dotazy. Do Google Ads se propíše:
Jak propojit?
Je možné, že předchozí správce omylem vyloučil to, co v sortimentu máte. Nebo jste naskladnili nové produkty a ty se nezačnou zobrazovat kvůli vylučujícím klíčovým slovům.
Například spravujete e-shop s bežeckou obuví. Kontrolujete vyhledávací dotazy a vidíte, že se zobrazujete i na „domácí obuv“. Slovo „domácí“ bych tedy vyloučil. Po určité době se rozhodnete naskladnit další obuvnický sortiment i s domácí obuví. A problém je na světě, protože na vyhledávací dotaz „domácí“ se vaše inzerce nezobrazí.
Kde zkontrolujete vylučující klíčová slova?
Pokud jste měli na správu PPC kampaní freelancera, agenturu nebo zaměstnance, který už s vámi nespolupracuje, je dobré vědět, zda nenastavil automatická pravidla.
Provedli byste změnu, jenže pravidlo by ji vrátilo na původní hodnotu, aniž byste to věděli.
Zabere to max. minutu a ušetří spoustu nepříjemných situací.
Kde najdete automatická pravidla?
Obsahové reklamy se často zobrazují v mobilních aplikacích. Ty ale nepřináší požadovaný výkon. Proto je běžnou praxí vyloučení.
Jak vyloučit mobilní aplikace?
Pokud si Google Ads optimalizujete sami, usnadněte si to přidáním metriky PNO.
Jak přidat metriku PNO?
Tento typ kampaní využívá neuronové sítě a strojové učení. Pokud ji ale budete „učit“ na základě špatných dat (parametrů), nebude fungovat na 100 %.
Ujistěte se, že posíláte správné parametry pro Chytrou kampaň v Nákupech, tedy i pro dynamický remarketing. Zkontrolovat si to můžete přes rozšíření do Google Chrome Tag Assistant.
Jak zjistit, že posíláte správné parametry?
Poté se proklikávejte e-shopem a sledujte, zda se vám u parametrů
mění proměnné v pravé části a odpovídají datům, na která se reálně díváte.
Pokud používáte krabicové řešení typu Shoptet, tento tip řešit nemusíte. Jen se ujistěte, že máte vložený remarketingový kód v administraci.
Kde zkontrolovat remarketingový kód?
Dle výzkumu Invesp 90 % zákazníků preferuje čtení online recenzí, než navštíví prodejnu nebo využijí službu. 88 % lidí řeklo, že věří online recenzím stejně jako osobním doporučením.
Zákaznické reference a recenze často ovlivní zákazníka více než perfektně napsané popisky. Ujistěte se, že je aktivně sbíráte a sdílíte.
Nejprodávanější, s nejvyšší marží, ale také produkty, kterých se chcete zbavit a vyčistit od nich sklad. To vše patří na domovskou stránku vašeho e-shopu.
Jak vložit produkty na domovskou stránku?
Když musí zákazník dlouho čekat na načtení e-shopu, dojde mu trpělivost. A tak odejde a nenakoupí.
Zdroj: www.section.io
Udělejte si test a zjistěte, na čem musíte vy nebo váš webmaster zapracovat.
E-commerce je velice konkurenční prostředí. Proto sledujte facebookové skupiny svých e-shopových řešení.
Ještě důležitější je sledovat největší české e-shopy, které mají prostředky a data na testování, co funguje a co ne.
Inspirujte se, ale nekopírujte. Tyto velké e-shopy můžou mít jiné cíle a jinou cílovou skupinu.
Pokud dopředu vložíte tagy, při vyhodnocování reklam dohledáte, z jaké facebookové kampaně a sady uživatel přišel.
Jak vložit tagy do Facebooku?
Podívejte se také na velikost. Zaplní vaše logo celý prostor, který mu je určený?
Kde zkontrolovat loga v Heurece?
Kde zkontrolovat loga v Skliku a Zboží.cz?
Kde zkontrolovat loga v Google Merchant Center?
Strojové učení a neuronové sítě dramaticky nabývají na významu. Inzertní systémy Googlu a Facebooku je používají. K tomu, aby tyto technologie fungovaly co nejlépe, je potřeba, aby měly správná data a aby těch dat bylo co nejvíce.
Nasaďte proto měřicí kódy i na systémy, které zatím nepoužíváte, ale do budoucna plánujete.
Co nevynechat:
Glami má free režim, který umožňuje inzerci bez nutnosti dobíjení kreditu. Nečekejte zázraky, ale aspoň uvidíte, zda je po vašem fashion sortimentu poptávka. Pokud ano, doporučuji otestovat i přednostní (placený) režim.
V roce 2019 vzrostla e-commerce o 15 %, tento rok je trend ještě výraznější. I přesto je „podíl e-commerce na celkovém maloobchodním obratu jen 13%“ (APEK.cz).
Věřím, že tipy výše vám pomůžou utrhnout kus koláče pro váš e-shop.
Ozvěte se mi, pokud potřebujete pomoct s čímkoliv z tohoto článku. Rád s vámi najdu řešení.
Zvyšte své zisky několika rychlými změnami.
V praxi se setkávám s 25 opakujícími se chybami, které připravují e‑shopy o objednávky. Zjistěte, které to jsou, napravte je a získejte nové zákazníky.
* Zdarma a bez e-mailu